De ce o Şcoală Româno-Finlandeză?

Şcoala Româno-Finlandeză a început ca un vis. Un vis frumos despre educaţia din România. Obiectivul major al acestei şcoli a fost, este şi va rămâne acela de a oferi beneficiarilor ei un proces educativ în care grija pentru dezvoltarea individuală să fie centrul viziunii noastre.

Chiar şi povestea înfiinţării acestei şcoli este una care arată că cineva a fost preocupat să orchestreze întâlnirile, deciziile şi paşii realizării acestui proiect. Una dintre persoanele cheie ale demărării acestui proces a fost doamna europarlamentar Ramona Mănescu, care nu a ezitat să contacteze toate persoanele care ar fi putut să fie instrumentele în acest proces. Prin ea, s-a alăturat şi domnul Hannu Takkula, europarlamentar şi conducător al Comisiei de Educaţie în anul 2010. Astfel am iniţiat relaţia de colaborare cu Dr. Jukka Kangaslahti, care a fost un îndrumător minuţios pentru implementarea mentalităţii finlandeze într-o şcoală românească.

     Fiind mândră de ţara în care locuiesc şi cu multă încredere în ceea ce mai are de oferit România, am dorit ca şcoala să aibă curriculă românească, să se adreseze copiilor români, cu predare în limba română, iar diferenţierea şi particularizarea şcolii să se facă la nivelul mentalităţii, metodelor de predare - învăţare şi a întregii filosofii despre copii şi dezvoltarea lor individuală.

     Voi recunoaşte mereu că atracţia principală a şcolii a fost - şi probabil încă mai este - partea finlandeză. Cei mai mulţi caută acest proiect datorită impactului pe care învăţământul finlandez îl are la nivel internaţional. Cu toate acestea, de la început, am realizat tot ceea a fost posibil pentru a promova ideea că şi la noi se poate. Cu resursele noastre, cu echipa de profesori absolvenţi ai şcolilor româneşti, cu copii din societatea română actuală, continuăm acest proiect pentru a schimba măcar puţin viziunea despre educaţia din România. Partea cea mai importantă a dezvoltării proiectului şcoala Româno-Finlandeză a reprezentat-o pregătirea pedagogică continuă realizată de către colegii noştri finlandezi, în România, cât şi în Finlanda.

     Niciun curs de la facultate nu te pregăteşte atât de bine precum reuşeşte o zi de experienţă cu un profesor finlandez sau să fii într-o şcoală finlandeză. Fără să cauţi un profesor anume sau o şcoală anume, de renume, te impresioanează calitatea educaţiei garantată din centrul Helsinki, până în cel mai îndepărtat colţ al Laponiei. România are o şansă! Chiar şi sistemul nostru de învăţământ mai are o şansă! Este nevoie de oameni care încă mai cred în România şi în ceea ce are ea de oferit. Este nevoie de o reformă coerentă, o revoluţie „prietenoasă” în educaţie, care să nu fie influenţată politic şi în care să se pună accent pe copii. Datorită lor şi pentru ei, noi profesorii şi părinţii avem o slujbă importantă: aceea de a le modela caracterul, în aşa fel încât, pe viitor, ei să aleagă corect.

Cu stimă și multă dedicare,
Alina-Cristiana Cîrjă
„Învaţă pe copil calea pe care trebuie s-o urmeze şi când va îmbătrâni nu se va abate de la ea.”

De memorat

Învață pe copil calea pe care trebuie s-o urmeze, și când va îmbatrâni, nu se va abate de la ea. - Proverbe 22:6

ADRESA:

CONTACT

Instagram